• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Freudiansk felsägning?

God kväll!

Jag sitter och lyssnar på Sveriges Radios utlandssändning på mellanvåg 1179 kHz. Kommer ovanligt bra in ikväll, måste bero på vädret.

När programledaren pratade om de aktuella tyska strejkerna sa hon: "Det tyska flygbolaget Luftwwww....hansa ...". Det var roligt, tyckte jag. Stöder samtliga klischeer. *fniss*































Fast å andra sidan var det kanske bara en vanlig felsägning av en trött programledare efter en stekhet dag.
 
När jag flyger över atlanten flyger jag mest luftwaffe. Bäst benutrymme i turistklass är det jag guillar
 
När jag flyger över atlanten flyger jag mest luftwaffe. Bäst benutrymme i turistklass är det jag guillar

Jag undviker Luftis just av den anledningen.. tacka vet jag Air France: bättre plats, egen videoskärm, bättre mat, snyggare värdinnor samt mycket mindre risk att man hamnar bredvid en grovt byggd tysk som utan att rodna tar upp hela arm-stödet längs hela rutten
 
*ignorerar Håkan och Mats* vaddå fråjdeansk felsägning, e det för att flygplan ser ut som gigantiska snoppar eller?





*gör ett tappert försök till en avledande manöver*