Jag har spontant bestämt mig för att bege mig ut på denna tur nästa vecka. Jag bor i Abisko men har endast hunnit med dagsturer eller en natt ute. Jag har hyfsat bra kännedom om områdena men har ändå några frågor jag vill få besvarade:
1. Går det att gå denna sträcka på 5 dagar eller är det för snålt tilltaget? Medelmåttig fysik, rör mig hyfsat ofta i fjällen.
2. Hur ser det ut med tältplatser uppe i Mårma respektive Kaskavagge, stenigt?
3. Borde en undvika att tälta uppe i Mårma & Kaskavagge pga. högre höjder, blåsigare? I Tarfaladalen kan det ju bli riktigt rivigt.
4. Finns det rösen att följa uppe i Mårma/Kaskavagge?
5. Det har varit en regnig sommar och nu har även nysnö fallit på högre höjder, kan någon tänka sig att det blir problematiskt när det kommer till vad?
Tack på förhand // En som är lite orolig och mycket spänd inför en långtur i ensamhet!
1. Går det att gå denna sträcka på 5 dagar eller är det för snålt tilltaget? Medelmåttig fysik, rör mig hyfsat ofta i fjällen.
2. Hur ser det ut med tältplatser uppe i Mårma respektive Kaskavagge, stenigt?
3. Borde en undvika att tälta uppe i Mårma & Kaskavagge pga. högre höjder, blåsigare? I Tarfaladalen kan det ju bli riktigt rivigt.
4. Finns det rösen att följa uppe i Mårma/Kaskavagge?
5. Det har varit en regnig sommar och nu har även nysnö fallit på högre höjder, kan någon tänka sig att det blir problematiskt när det kommer till vad?
Tack på förhand // En som är lite orolig och mycket spänd inför en långtur i ensamhet!