Hej!
Jag är har lite nybörjarfrågor om långfärdscykling och tänkte se om några andra här vill dela med sig av sina erfarenheter.
1, Om man ska cykla från Treriksröset söderut och vidare via inlandsvägen. Är det bäst att flyga till Tromsö och ta bussenb därifrån till Kilipisjärvi alternativt ta flyget till Kiruna och därifrån buss till Karesuando och sen busss från finska Karesuando upp till Kilpisjärvi?
2. Vid cykling i lappland i slutet av augusti vad för lägsta temperatur rekommenderas för sovsäcken?
- finns det någon lämplig sovsäck som kan komprimeras och bli väldigt liten?
3. Vilka regnkläder är bäst?
4. Bör långa cykelbyxor inköpas för cykling i slutet av augusti i lappland?
5.Cykelvindjacka?
6. Ni som cyklat sträckan Karesuando-Soppero-.Vittanfi-Gällivare- och söder över mot Östersund på inaldnsvägen. Är där gott om campingar i slutet av augusti som är öppna?
7. Vad för medikamenter eller liknande bör jag ta med för skavsår etc i grenen o insida lår?=)=)
8. Vilket märke av myggmedel är effektivast??
9. Var kan jag inköpa en cykellåda för att packa cykeln i för flygturen?
Många frågor på en gång=)=)...en likabra skirva dem på en gång.
Tack på förhand!
mvh
Henrik
Jag är har lite nybörjarfrågor om långfärdscykling och tänkte se om några andra här vill dela med sig av sina erfarenheter.
1, Om man ska cykla från Treriksröset söderut och vidare via inlandsvägen. Är det bäst att flyga till Tromsö och ta bussenb därifrån till Kilipisjärvi alternativt ta flyget till Kiruna och därifrån buss till Karesuando och sen busss från finska Karesuando upp till Kilpisjärvi?
2. Vid cykling i lappland i slutet av augusti vad för lägsta temperatur rekommenderas för sovsäcken?
- finns det någon lämplig sovsäck som kan komprimeras och bli väldigt liten?
3. Vilka regnkläder är bäst?
4. Bör långa cykelbyxor inköpas för cykling i slutet av augusti i lappland?
5.Cykelvindjacka?
6. Ni som cyklat sträckan Karesuando-Soppero-.Vittanfi-Gällivare- och söder över mot Östersund på inaldnsvägen. Är där gott om campingar i slutet av augusti som är öppna?
7. Vad för medikamenter eller liknande bör jag ta med för skavsår etc i grenen o insida lår?=)=)
8. Vilket märke av myggmedel är effektivast??
9. Var kan jag inköpa en cykellåda för att packa cykeln i för flygturen?
Många frågor på en gång=)=)...en likabra skirva dem på en gång.
Tack på förhand!
mvh
Henrik