Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej, jag har länge gått och tänkt köpa kök och så så står man i valet och kvalet mellan Optimus Explorer och Optimus Nova, vore tacksam för all information man kan få angående båda köken, både positivt och negativ kritik.
Tack på förhand
/Karl
Om du står inför valet Nova vs. Explorer så finns det bara ett kök som fungerar helt utan bekymmer bland de två tävlande och det är Nova. Jag har använt båda två ganska flitigt, Explorer har en mängd lösa och halvlösa delar som lossnar och som det finns risk för att man slarvar bort efter en tids användande. Explorer är kanske något tystare men Nova är funkitionellare. Mitt explorer hade en tendens att ibland flamma upp vilket är livsfarligt om man sitter i tältet och brassar, något sådant har jag aldrig märkt på Nova. Båda köken funkerar bäst tillsammans med vindskydd och man spar soppa. Jag föredrar att köra på bensin för att slippa t-röd eller förvärmningspasta.