Jag går i funderingarna på att köpa ett par nya vandringsbyxor. Jag har ett par T&P Vildmarksbyxor från från Itab, men sömnaden var inte direkt på topp (bland annat sprucken söm redan då jag fick dem, samma sak även på nästa par jag köpte) men det jag mest vill ha nya byxor för att jag vill ha benfickor med bälgfunktion vilken inte finns på Itab-byxorna. Där är det bara ett tygstycke påsytt vilken gör att man inte får plats med något skrymmande. Själv föredrar jag att packa fullt i benfickorna (dasspapper, handsprit, kompaktkamera mm.).
Jag funderar mellan VIdda Pro och Sarek Reinforced. Jag har inte lyckats hitta någon bra jämförelse gällande deras för- och nackdelar. Jag har tänkt ha dem till vandring samt allmänt skogsliv / bushcraft lite) Jag gillar G1000 (och allt vad polycotton kallas) som materiel och vill ha de byxorna som är hållbarast / har längst livslängd. Kan någon ge mig rekommendation gällande valet mellan dessa två, alt. en recentsion om någon har ett par Sarek Reinforced. Hur står sig dessa kvalitetsmässigt jämfört med de horribelt dyra Numbers-byxorna?
Mvh Askel
Jag funderar mellan VIdda Pro och Sarek Reinforced. Jag har inte lyckats hitta någon bra jämförelse gällande deras för- och nackdelar. Jag har tänkt ha dem till vandring samt allmänt skogsliv / bushcraft lite) Jag gillar G1000 (och allt vad polycotton kallas) som materiel och vill ha de byxorna som är hållbarast / har längst livslängd. Kan någon ge mig rekommendation gällande valet mellan dessa två, alt. en recentsion om någon har ett par Sarek Reinforced. Hur står sig dessa kvalitetsmässigt jämfört med de horribelt dyra Numbers-byxorna?
Mvh Askel