Foxhole bivybag?

Jag söker info om en bivybag med namnet Foxhole (nån slags GT-historia tror jag). Av ett par gamla trådar här i forumet verkar det som att den tillverkats av ett företag vid namn Phoenix, men att det inte längre finns kvar?

Någon som har erfarenheter eller upplysningar?

/Per
 
Phoenix Foxhole

Hej Per

Jo det stämmer att det fanns en bivybag med det namnet. Jag har själv en sådan som inköptes i början av 90 talet för alldeles förmycket pengar.

Matrialet är GT och det finns även ett litet myggnät så att man kan sova med den "öppen". Över huvudändan trär man i en liten båge så at man slipper ha tyget i ansiktet.

Jag har använt min ett hundratal nätter under de ca 10 år jag haft och inte haft några direkta problem med matrialet, har dock klantat mig vid tillfälle och gjort hål i väven. Detta avhjälptes med lagningslappar och solution från "punkakitet" till cykeln, och det sitter fortfarande där.

Idag finns det massor av olika varianter på detta tema som alla kostar olika, om du söker på forumet under "Bo & Sova" och "Gör det själv" så kan du hitta ett par trådar som tar upp bivybags ganska ingående.

//Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutad Bivybag på vintern?? Bo och sova 12
Mac_Ross Bivybag... Bo och sova 1

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg