Fotoryggsäcksinsats

Jag läste något om fotoinsatser för vanliga ryggsäckar. Har börjat göra en inredning till min Haglöfs Tight, men projektet ligger just nu nere. Finns det färdiga inredningar till sådana?

Sy en själv!

Jag har själv sytt en egen ryggsäck att ha när jag åker skidor. Den har en insats som en påse. Som är fäst i kanterna uppe i ryggsäcken. I botten på påsen (som inte ska va så djup utan typ som kamerahuset får plats) har jag gjort ett hål för objektivet.I botten på påsen har jag satt en "platta" av liggunderlag också den med hål. På undersidan av plattan har jag fäst en tub av liggunderlag som går genom hålet på påsen. Detta ger skydd för objektivet.
En bieffekt av denna insatts är att man bara kan lasta kamera med objektiv uppifrån. Det förutsätter att man har en "lucka" nertill.

Det var svårt att förklara hoppas du förstår :)

tatonka

jag har hört mycket rykten om att Tatonka har en sådan variant - om du hittar den till salu nånstans så får du gärna säga till här. Jag letade ganska intensivt för ung ett år sen (utan framgång)

Den fanns på tatonkas hemsida - de hänvisade mig till naturkompaniet, som sa att de inte sålda några, sen rann det ut i sanden...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg