Fotoryggsäck

Hej. Ska investera i en fotoryggsäck.

Har kollat på DaKines nya Reload.

http://www.dakine.com/frontend/cata...5&se=8&ca=1&sca=Transfer Series&i=8150-800-21

Någon som har några tips erfarenheter om denna eller annan rygga? Det jag vill få plats med är min EOS1000 + två objektiv + diverse smågrejer (filter, film etc) men dessutom min digitalkamera (sony dsc f707). Fäst för stativ på sidan är ett plus men det har väl nästan alla fotoryggor?
Var i sthlm hittar jag DaKine (har sett denna fråga tidigare på forumet dock utan svar).

Tack på förhand.

Hej

Jag har också behovet, men kommer inte att välja en renodlad fotoryggsäck. Orsakerna är att jag vill ha med mig annat också t.ex sittunderlag, extra kläder, käk, termos etc. samt att jag vill kunna använda säcken till annat. Lastning med ett trekilos stativ får inte heller vara ett problem. Jag tittar på en säck med många fack där jag kan sprida ut mina prylar lite strukturerat. En möjlighet är Lundhags V6 50 liter. I bottenfacket kan jag ha en liten fotoväska med filter och attiraljer. I huvudfacket som kan nås även via fronten kan jag ha kläder, mat etc samt stora gluggar. I fickan på fronten samt i sidofickorna får det plats mediumstora gluggar. I topplocket kan man ha annat. Öppna fickor längst ner på sidan är bra att ställa stativet i.

Men visst, en ren fotosäck är säkert smidigare under själva fotograferandet.

/Staffan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg