Fotboll!

Jo tjena allihop, jag vet inte ifall detta är rätt forum men jag har letat rätt länge.

Jo det är så att jag är 15 år gammal och vill börja fotboll. Jag har alldrig i mitt liv lirat fotboll förut(bara med vänner ute), alldrig i ett fotbolls lag menar jag. Jag hade tänkt att börja fotboll eftersom jag tänker att efter 10 år så kommer inte datan hjälpa mig mycket, jag satsar på fotboll istället och blir fotbollsspelare som jag alltid drömmer om. Jag har några frågor angående det här.

1:Ifall jag satsar på fotboll just nu från 15 års åldern kan jag bli bra på fotboll och tex bli bra fotbollspelare?
2:Hur kan jag få bra bollkontroll över bollen?
3:jogga ute 3-4 gånger i veckan räcker det för bra kondition?

Ja,som sagt vet jag inte om detta är rätt eller fel forum, ifall det är fel ber jag om ursäkt.
 
3. Ja naturligtvis hjälper det om du springer ¾ gånger i veckan. Din kommande klubb hjälper dig att lägga upp ett träningsprogram som är vettigt.

2. Genom att öva tillsammans med andra! Men, din bollförmåga utvecklas socialt tillsammans med andra. Men att själv jonglera med en boll hjälper dig ju. Gör detta ofta.Ju mer du övar själv med boll desto bättre blir du ju.

1. Den frågan är ju väldigt svår. Som svar här, ska du ju ta kontakt med din lokala fotbollsklubb, vad du nu än må bo. Dom kommer hjälpa dig.
Grejen är väl att dom kommer fråga dig samma sak. Vad gjorde du under dessa femton år innan då? Det är ofta små knatteklubbar de framtida förmågorna tas ur, men låt dig inte hindras av detta. Har du en vilja och har bollsinne så funkar allt.


/Sedan finns det nått annat i din fråga. Du vill lyckas och bli framgångsrik.. Du skriver ‘Att datan inte kommer ha hjälpt mig’--så i stället för det vill jag satsa på fotbollen.-
Fotboll spelar man, för att man vill ha kul.. Du blir framgångsrik först när du tycker att du själv har kul. Du kan tyvärr inte först tro att du blir framgångsrik, -utan att du har kul./

Hälsningar Anders
 
Jo tjena allihop, jag vet inte ifall detta är rätt forum men jag har letat rätt länge.

Jo det är så att jag är 15 år gammal och vill börja fotboll. Jag har alldrig i mitt liv lirat fotboll förut(bara med vänner ute), alldrig i ett fotbolls lag menar jag. Jag hade tänkt att börja fotboll eftersom jag tänker att efter 10 år så kommer inte datan hjälpa mig mycket, jag satsar på fotboll istället och blir fotbollsspelare som jag alltid drömmer om. Jag har några frågor angående det här.

1:Ifall jag satsar på fotboll just nu från 15 års åldern kan jag bli bra på fotboll och tex bli bra fotbollspelare?
2:Hur kan jag få bra bollkontroll över bollen?
3:jogga ute 3-4 gånger i veckan räcker det för bra kondition?

Ja,som sagt vet jag inte om detta är rätt eller fel forum, ifall det är fel ber jag om ursäkt.
Om du är 15 så behöver det inte vara för sent. Mitt tips kan vara att ta kontakt med en fotbollsklubb där du kan få börja träna. När jag själv var 15 så körde vi 3-4 gånger i veckan, varav 1 av dessa var kondition/fys. Ta inte ut dig för mycket i början, det är lätt att dra på sig skador då.