Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Forumstruktur
- Trådstartare Fisch
- Start datum
Som jag skrev i Fjällvandringsforumet, jag tycker att det vore bättre att kunna associera en kartpunkt eller ett geografiskt område med varje forummeddelande. Då skulle man kunna söka på alla forumtrådar som har något med ett visst område att göra (t.ex. Västerbottens län), och man skulle t.o.m kunna ha en alternativ forumstruktur, baserad på geografi istället för ämne (Sverige -> Jämtlands län -> Bergs kommun -> "Pelles vandring runt Helags" istället för Vandring -> Fjällvandring -> "Pelles vandring runt Helags"). Man skulle kunna få upp inlägg som handlar om alla aspekter av friluftsliv i Stockholms län, osv.Jag har visserligen läst inlägg om det myckna antalet nivåer i forum, men jag tycker de är för få: I Fjällvandring tycker jag de borde få vara så många fler.
Just nu finns Fjällvandring och ingen struktur. Här skulle jag vilja se en struktur exempelvis efter geografi - vad tros?
Det känns inte som något som skulle vara tekniskt svårt, men däremot skulle det nog vara svårare att få tillräckligt många att lägga till geografisk information till sina inlägg för att funktionen skulle bli användbar.
clindh
Forumvärd
Jag har varit med och byggt en lösning till en annan kund - med samma kart/forumsystem - där man kan koppla forumtrådar och -inlägg till kartan här, precis som man ju kan göra med bilder etc. Är inte främmande för att ta det till Utsidan också när tiden finns.
Vi skall också ta och uppdatera forumet efter sommaren; i den nya versionen kan man sätta "tags" på inlägg så att man kategorisera och associera till vissa begrepp enklare. Detta kunde man också använda för att sätta olika geografiska begrepp på inlägg.
Vi skall också ta och uppdatera forumet efter sommaren; i den nya versionen kan man sätta "tags" på inlägg så att man kategorisera och associera till vissa begrepp enklare. Detta kunde man också använda för att sätta olika geografiska begrepp på inlägg.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg