Forum för skogsturer?

Hallå där ute!

När jag för en tid sedan ville ställa frågor angående min skogsvandring i norra Dalarna fann jag inget lämpligt forum. Frågan lades ändå ut i forumet "vandringsleder", fast det inte rör sig om någon vandringsled.
Det är lite konstigt att det inte finns en tråd som innefattar enbart skogsturer eller tillsammans med andra. Man kanske skulle kunna göra om forumet "vandringsleder" till "låglandsturer" eller dylikt. Det massor av skogsområden där vandringsleder saknas. Det kan också vara så att man tycker en e.v. leds sträckning är lite fel och därför undivker denna.
Vad tycker ni, långsökt eller?

MVH Hasse

Skogen

Håller bara med,det hade varit roligt att läsa om andras skogsturer,ser skogen som mitt andra hem,där finns nog en hel del intressanta saker som man hade kunnat diskutera på ett sådant forum.(Skall ut nästa helg,måtte det gå fort nog):)

/Nicklas.

Re: Skogen

NL; sa:
Håller bara med,det hade varit roligt att läsa om andras skogsturer,ser skogen som mitt andra hem,där finns nog en hel del intressanta saker som man hade kunnat diskutera på ett sådant forum.(Skall ut nästa helg,måtte det gå fort nog):)

/Nicklas.

Jo, när det kommer till kritan så lockar skogen mer än fjället för egen del.
Nu har jag hårklyverier inför semestern, några kompisar, likaledes noviser, vill upp till Grövelsjön i Dalafjällen strax efter min veckotur i skogen en bit därifrån.
Nåja, det är angenäma bekymmer och det skall nog gå ihop.
Självklart kommer jag resencera min tur och ge fullödig information därtill.
Lika viktigt är det då att du och alla andra skogsstryckare också skriver recensioner i banken för turer.
Möjligtvis ser webmaster behovet av ett forum för skogsturer av olika slag, både på leder och "fritt", eller tvärtom, det finns kanske inget behov?
Vi får se...

Må troll och allehanda väsen vara på din sida under helgturen.

Hasse

Mera skogsturer!

Jag tillhör de som med glädje går "låglandsleder" eftersom de ofta har en dragning genom både skog (där jag trivs bäst)och kulturmiljöer av olika slag. Jag skulle däremot gärna se just ett forum för skogsturer där man kan få tips och idéer om olika områden som kunde vara värda ett besök!

Mer skog, troll & tjärved alltså! :)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg