Foppa-stövlar?

Här är en mailväxling jag klippt från Fjäderlätt:
--------------------------------

Hej! Jag läste boken med stor behållning och vill nu komma med ett tips. CROCS ALL TERRAIN (CROCS = Foppa-toffelmodell) är helt SUPER att vandra med! Helt vattentäta, har tjock sviktande sula med bra läst, sitter stadigt på foten p.g.a. snörningen, är LÄTTA - ett par i storlek 43 väger 460 gram!! Är nästan helt halkfria - jag har t.o.m. prövat dem i snöföre!
Inger
/ Inger den 26 mars 2008 16:13

Kul att du gillade boken.
De där skorna ser intressanta ut. Och vikten verkar toppen.
Det jag möjligen kan vara lite skeptisk till är det helt vattentäta, eftersom jag gillar skor där vattnet dränerar ut snabbt. Hur funkar de vid vad? Fylls de med vatten och blir tunga? Regnväder?

/ Jörgen Johansson den 26 mars 2008 16:36

Hej. Vid regnväder är de perfekta. De sitter väldigt tätt mot vristen, men vid vad tar de nog in litet vatten. De blir inte tunga eftersom de inte suger i sig vatten(det är bara att byta strumpor och hänga de våta till tork utanpå ryggan). Det finns också en motsvarande modell full med dräneringshål! Kolla www.crocs.fi
Inger
----------------------------------

Är det fler som testat de här dojjorna?

Jörgen

Jag har köpt stövlar till mina minsta barn (5 resp 7) och det är väldigt svårt att få dom att använda andra skor nu. Tydligen trivs dom med skorna. Återstår att se hållbarheten samt hur det blir att gå lite längre sträckor. Vi ska på en kortare fjälltur i sommar så jag får väl se efter den turen.

Vad som är bra med dom (förutom att dom är lätta) är att det bara är att torka av dom om dom blir blöta. Ingenting som suger åt sig fukt med andra ord.

Jag är lite sugen på att testa själv men dom kostar 699kr vid ordinarie pris så det känns lite mycket för ett test.

Jag är lite sugen på att testa själv men dom kostar 699kr vid ordinarie pris så det känns lite mycket för ett test.

DU SKÄMTAR!!! Jag har överhuvudtaget bara sett dem på ICA Maxi för nånstans kring 129 kr... Trodde inte att det fanns "riktiga" märkesstövlar av den sorten ens, men det är ju tydligt att jag går på fel/rätt affärer.

DU SKÄMTAR!!! Jag har överhuvudtaget bara sett dem på ICA Maxi för nånstans kring 129 kr... Trodde inte att det fanns "riktiga" märkesstövlar av den sorten ens, men det är ju tydligt att jag går på fel/rätt affärer.

Kan du inte smygväga ett par 45or nästa gång du är på MAXI?

Känner mig helt "off" nu...
Foppa-stövlar något jag helt missat, fösökte googla men fick inga bilder.
Någon som kan upplysa mig genom en bra länk?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg