Förtal om lånngfärdskridskoåkare i radio

Nu på morgonen (fredag 17/1) lyssnade jag till morgonpasset i P3. Där Bobo Krull i ett kort kåseri kallar långfärdskridskoåkare och andra friluftsare för tomtar som är jäkligt dumma som ger sig ut på isen. Därför tycker han att det är det så bra med väderet just nu, då det inte finns så mycket isar. Vidare verkar det som han inte tror att skridskoåkare vet vad de sysslar med, utan bara är dumdristiga. Att vi så fort vi trillar i en vak måste ha helikopter hjälp. Vidare tycker han att vi borde få ligga kvar i vaken utan hjälp när vi avrit så dumdristiga.....

Här är Bobbos mailadress, maila honom gärna...
bobbo.krull@sr.se

//Jimmy

Det låter ju som ett mycket lyckat skämt, erftersom han uppenbarligen lyckdes rör upp känslor. Desto mera respons han får desto mera lyckat är det....

Snacka om öppet mål, hoppas att det går att lyssna på det i efterhand på nätet. Jag tycker att det låter ganska kul! Lite skämt på vår bekostnad får väl vi tomtar bjuda på.

Som naturmupp och skridskoåkare måste jag säga att jag gick med ett leende på läpparna hela morgonen efter att jag hört den :)

Daniel

Han är komiker, det var skämt, inte förtal!

Det verkar som du vaknade i fel säng i morse, Bobo Krull får gärna driva med oss friluftsmänniskor för min del. Jag tyckte det var tokroligt!

Han sa nåt om folk som åker skridsko med barnvagnar också. Vilket ju folk gör. På plogade banor.
Om man kan fara fram med en snöplog är nog en barnvagn ingen större fara.

Risken är större att man rasar genom betonggolvet ner i källarn.

Nordesjö; sa:
Han sa nåt om folk som åker skridsko med barnvagnar också. Vilket ju folk gör. På plogade banor.
Om man kan fara fram med en snöplog är nog en barnvagn ingen större fara.

Risken är större att man rasar genom betonggolvet ner i källarn.

Just barnvagnar på is verkar uppröra många, att gå med barnvagn på trottoar verkar inte uppröra lika många. Det här med objektiv riskbedöming har många svårt för.

KLAGER; sa:
Just barnvagnar på is verkar uppröra många, att gå med barnvagn på trottoar verkar inte uppröra lika många. Det här med objektiv riskbedöming har många svårt för.

Visst ler man lite när man hör om upprördheten. Tanken fladdrar iväg till alla bilvägar som plogas upp på isar i norra halvan av vårt avlånga land. Tål isen en nyäten volvoraggare(dvs jag...) kan det nog finnas tillfällen då den håller för en barnvagn.

Kram på er alla och trevlig helg!

//Anders - som inte åker långfärdare trots att han vet att han borde

KLAGER; sa:
Det här med objektiv riskbedöming har många svårt för.

Särskilt när det gäller barn.
Det finns gravida som inte äter Mums Mums för att det är äggula i det, och ägg vet man ju kan innehålla salmonella.
Men åker bil med magen full med barn gör de utan att reflektera över det.

Jag hörde att det är fler barn som dör i trafiken när de är i mammas mage än utanför magen.
Och så bekymrar de sig om ett halvt glas vin...
[Ändrat av Nordesjö 2004-12-17 kl 13:47]

avslutad210712

Gäst
duvillno; sa:
Där Bobo Krull i ett kort kåseri kallar långfärdskridskoåkare och andra friluftsare för tomtar som är jäkligt dumma som ger sig ut på isen.

Tomtar är väl snälla varelser så det får dom gärna kalla mig :)

avslutad210712; sa:
duvillno; sa:
Där Bobo Krull i ett kort kåseri kallar långfärdskridskoåkare och andra friluftsare för tomtar som är jäkligt dumma som ger sig ut på isen.

Tomtar är väl snälla varelser så det får dom gärna kalla mig :)
Bara utländska tomtar, de svenska är (var?) inte så värst snälla om man inte mutade dem...Lite skämt om oss skridskoåkare kan man väl tåla, tycker jag! Sen är det väl så att långfärdsskridskor fortfarande anses som en "helylle-sport" m ganska låg hipphetsfaktor, utövad av mellansvenska akademiker. Ganska skojig att driva med mao ;-)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Is-program på radio 28/3 kl 1210 alt 2307 P1 Långfärdskridsko 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg