Eftersom jag är väldigt lättfrusen när jag är stilla, men blir svettig fort när jag rör på mig behöver jag alltid ordentligt med extrakläder när det är dags för rast. Den lilla dunjackan är en given följeslagare på i princip varje utflykt, liksom sittunderlag och extra mössa.
Men det jag inte löst tillfredställande är benen. Det finns ju olika varianter och jag har provat några (regnponcho som filt, långkalsonger, alufilt, ta fram sovsäcken). Men är nu nyfiken på vad ni har för lösningar och tips?
Har tex inte provat någon termokjol ännu, mest på grund av vikten på de billiga varianter jag klämt lite på. Finns det lätta sådana och funkar de ok?
Finns det tillräckligt lätta filtar/täcken av något slag?
Fodrade överdragsbyxor som inte väger bly?
Andra lösningar?
Men det jag inte löst tillfredställande är benen. Det finns ju olika varianter och jag har provat några (regnponcho som filt, långkalsonger, alufilt, ta fram sovsäcken). Men är nu nyfiken på vad ni har för lösningar och tips?
Har tex inte provat någon termokjol ännu, mest på grund av vikten på de billiga varianter jag klämt lite på. Finns det lätta sådana och funkar de ok?
Finns det tillräckligt lätta filtar/täcken av något slag?
Fodrade överdragsbyxor som inte väger bly?
Andra lösningar?