Har vart idog framfotslöpare de senaste åren. Sprungit en hel del på framdelen av foten, brukar ligga på runt 30 km i veckan, olika intensitet och distans, en hel del sprint också faktiskt. Började fokusera mer och mer på teknik det senaste året. Gick över till barfotalöpning på löpbandet under vintern, med ännu mer fokus på korrekt löpteknik. Gjorde ett par egna tarahumara huaraches förra veckan (Googla om ni är obekanta med typen). Hade med dem ut på morgonlöpningen idag, gjorde 5 km. Känns fantastiskt bra. Musklerna i fötterna är trötta, och musklerna kring fotleden känns lite sega, men det gick fantastiskt bra, har nog aldrig haft så bra löpform, definitivt nåt jag kommer fortsätta använda även om jag nog väntar ett tag innan de kommer användas på några längre löprundor (iaf inte över 10 km). Framförallt var de extremt mkt billigare än fivefingers (total kostnad 29 kronor).
Med tanke på hur bra de funkade idag tror jag lägger mina tidigare planer på att köpa antingen VFF eller altra adam på hyllan. Äntligen en sko som är sjukt billig, är ganska ful, hjälper löpsteget och är skön.
Rekommenderar folk att testa.
Med tanke på hur bra de funkade idag tror jag lägger mina tidigare planer på att köpa antingen VFF eller altra adam på hyllan. Äntligen en sko som är sjukt billig, är ganska ful, hjälper löpsteget och är skön.
Rekommenderar folk att testa.