Förslutare för mjölk- och juice förpackningar

Jag köpte i fjol på båtmässan i Älvsjö en förslutare för mjölk och juice förpackningar. Jag tycker förslutaren är jättebra, då den håller tätt till skillnad från klämmodeller.

Förslutarn är som 2 cylindrar inne i varandra med längsgående springa. Man stoppar in öppningen på förpackningen i springan och vrider om, rätt så hårt. Passar både till TetraBrik och PurePac.

Tyvärr har jag inte sett denna förslutare i någon affär, och jag kommer inte ihåg vad firman heter där jag köpte min, men förslutaren finns att köpa på SXK http://www.sxk.se --> Butiken--> Nyttiga prylar--> Tetraklämmor. 4 st kostar humana 70 SEK (medlemspris). Är man inte medlem får man väl beställa genom någon bulvan i bekantskapskretsen :cool:. Vill man inte ha 4 st så samköp, eller ge bort i present till någon kompis

img_1031.jpg

Per Brune

Inte SPAM

fson; sa:
Var det här ett inlägg i den rasande "SPAM-debatten" eller ?

/Per
[Ändrat av fson 2003-06-19 kl 15:38]

Nej, inte SPAM, jag har inte några ekonomiska eller andra kommersiella intressen. Jag är nöjd kund (användare) och har nöjda kompisar som köpt minst en förslutare på min inrådan.

/Per Brune

Milk

walk_alone; sa:
[This is NOT SPAM, it´s MILK ;-) // Roland

Precis, används till Muu smaksatt mjölk i TetraBrik från Arla. Jordgubb. Hållbar i rumstemperatur i flera månader i oöppnad förpackning, tack vare UHT-behandling (värmebehandlad) och aromtät förpackning.

Per Brune

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg