Många moderna kajaker har ett förligt tvärsgående gummiband 8cirka 10-15 cm) med lite boll mitt på för att kunna sticka in reservpaddeln under men min kajak saknar det, se bild.
Några ideer på hur jag ska kunna fixa ett sådant fäste på min kajak?
Måste jag borra och sätta linfästen eller finns något mindre "våldsamt sätt"?
Jag villalltså uppnå något i stil med bakgrundsbilden här:
Gummband och liten boll för att enkalre få in paddeln under linan har jag skaffat redan.
Se bild för hur min för ser ut.
Aktre delen av paddel sätter jag in under befingliga gummiband som normal håller fast kartan annars.
Det vita gummibandet har jag monterat för att in bärhandtaget ska skramla omkring så mycket och linorna till hadntaget utbytta mot paracord. Jag kan fästa in paddeln genom att snurra runt reservpaddelbladet men när jag haft paddeln loss kan jag inte sätta dit den igen ute på vattnet.
Kluriga tips och lösningar mottages tacksamt!
/Patrik
Några ideer på hur jag ska kunna fixa ett sådant fäste på min kajak?
Måste jag borra och sätta linfästen eller finns något mindre "våldsamt sätt"?
Jag villalltså uppnå något i stil med bakgrundsbilden här:
Kajaker och SUP | Karlskrona Kajak
karlskronakajak.se
Gummband och liten boll för att enkalre få in paddeln under linan har jag skaffat redan.
Se bild för hur min för ser ut.
Aktre delen av paddel sätter jag in under befingliga gummiband som normal håller fast kartan annars.
Det vita gummibandet har jag monterat för att in bärhandtaget ska skramla omkring så mycket och linorna till hadntaget utbytta mot paracord. Jag kan fästa in paddeln genom att snurra runt reservpaddelbladet men när jag haft paddeln loss kan jag inte sätta dit den igen ute på vattnet.
Kluriga tips och lösningar mottages tacksamt!
/Patrik