Många här har kommenterat att de fått skador av olika slag. Men inte så många har kommenterat problemet med förkylningar. Förkylningen förstör inte bara konditionen utan man tvingas hålla tillbaka på alla sport och utomhusaktiviteter. Själv brukar jag varje år råka ut för minst en rejäl förkylning som håller mig inomhus 2-3 veckor.
Mina egna försök att undvika förkylningar är att klä mig rätt (inte för varmt eller för kallt), äta ordentligt, äta mycket vitaminer, sova tillräckligt och undvika att träna för mycket.
Men så här om dagen kollade jag in TV4 och när deras husdoktor gav råd hur man skulle förhindra förkylningar så påstod han att äta extra vitaminer var onödigt. Hans råd var att tvätta händerna ofta.
Så nu undrar jag om ni har några tips förutom att skaffa sig bacillskräck?
/Jonas U
Mina egna försök att undvika förkylningar är att klä mig rätt (inte för varmt eller för kallt), äta ordentligt, äta mycket vitaminer, sova tillräckligt och undvika att träna för mycket.
Men så här om dagen kollade jag in TV4 och när deras husdoktor gav råd hur man skulle förhindra förkylningar så påstod han att äta extra vitaminer var onödigt. Hans råd var att tvätta händerna ofta.
Så nu undrar jag om ni har några tips förutom att skaffa sig bacillskräck?
/Jonas U