Föreläsningen?

Var det någon som kan berätta lite kort hur förläsningen med Corax och 7-summit killar var. Bor för tillfället inte i Stockholm så kunde inte ta mig dit =(

Tog mig ner från Uppsala för att lyssna till föredraget och en kort sammanfattning följer.

Föredraget med Corax upplevde jag som mycket bra med inspirerande bilder och berättelse.Föredraget med Se7en Summits-killarna kändes dock inte lika inspirerande. Hade förväntat mig en berättelse om själva bestigningarna och mycket bilder men det handlade mer om något halvhjärtat försök till inspiration. Tror att deras föredrag hade passat bra för ett föredrag eller liknande men för mig som är någorlunda aktiv gick det inte helt hem.

Skillnaden mellan de två föredragens inspirationskraft beror nog mycket på att Corax hållt föredrag av denna sort innan medans Martin och Olof kändes som ny inom just denna typ av föredrag.

Jag håller med, Corax var kvällens behållning. Se7en Summits-killarnas föredrag kändes som ett halvdant möte med en nykläckt management-konsult, kryddat med roliga anektdoter. Deras poäng var att man inte skulle planera så mycket, utan bara köra på. Kul, men inte vad jag hade hoppats på. Som helhet var det dock ett trevligt evenemang, så jag hoppas på fler!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg