Förbund

Då Svenska mångkampsförbundet bestämt sej för att inte bilda ett multisportförbund måste vi som vill ha ett förbund agera. Mångkampsförbundet borde ha delat upp mötet på flera "undermöten" på olika platser i landet genom lokala mångkampsföreingar. Det är ju inte konstigt att det blir dålig uppslutning kring ett möte som hålls i Stockholm mitt i veckan. Jag tror att det finns ett stort intresse för ett förbund och att det dessutom är viktigt att vi organiserar oss så fort som möjligt.
Frågan är då, vad göra!?

multisportförbund

Nu är jag ingen multisportare mer än att jag deltagit på en av försvarets tävlingar & coachat på två st. ÅEC. Däremot så umgås jag mycket med "multisportare" så man hör en del om sporten. Jag läser även om sporten här på utsidan.se.

Börja med att sammanställ ett tävlingsprogram och lägg ut det på nätet. Multisport.nu alt. något av de stora lagen bjuder säkert på lite web-utrymme.

Försök sammanställ någon form av kontaktsida där det finns kontaktpersoner för intresserade personer som vill börja. Det börjar uppstå föreningar lite här och där i landet. Många vill börja men de vet inte var de skall vända sig. Gör någon form av geografisk uppdelning.

Vill man gå vidare så kan man göra en arrangörsmanual. Vilka tillstånd krävs? Var kan man få låna/hyra material? o.s.v. o.s.v.

Skall man bilda ett förbund och få mycket folk till något möte så måste det nog ske i samband med något större arrangemang. T.ex. ÅEC, läste nu på marathon.se på ett förslag i samband med en mässa.

Bra...

Precis, Vildmark & Äventyr på Sollentunamässan. Mångkampsförbundet hade inbjudit oss till möte, problemet var att de höll mötet i Stockholm på en torsdag. Multisporten är ju inte centrerad till Stockholm. Intresset för ett förbund finns, det gäller att hitta personer som är intresserade av och har tid med att jobba i ett sådant förbund.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg