Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mycket fina foton från din tur. Vädret gjorde verkligen landskapet rättvisa och det är underbara vyer du har fångat. Vadet nedanför Smaila finns också med. Tack!
Det kommer troligen att vara lika glest med folk i Sarek ändå så varför skulle det "stoppa" dig och dina vandringar? Det kommer säkert bättre lösningar som möjliggör bra mobiltäckning överallt om 10-20 år och det är väl bara bra ur en säkerhetssynpunkt. Alla har eller hyr nog inte satellittelefon när de ska iväg utanför täckning idag.
Jag skrev ihop ett svar och det blev ganska mycket... För att inte den här tråden ska spåra ur totalt har jag startat en egen tråd för detta ämne här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=73974
Hej. Jag funderar på att gå via alkavare kapell i sommar och undrar om ni kan följa upp denna tråden - hur lätt/svårforcerad var guohperjåhkå i höjd med nasasjavvrre och efterföljande jokkar norrut? Funderingarna just nu är att gå skarja-alkavare-låvdak-akka.
Mvh
Eftersom jag inte kan hitta mitt eget inlägg som jag skrev igår så skriver jag ett nytt:
Finns det någon uppföljning av denna tråden? Gick det bra att vada över Guohperjåhkå i höjd med Nasasjavrre och de efterföljande jokkarna åt nordväst? Jag planerar att vandra norråt från Alkavare i sommar mot Låvdak.
Mvh
Eftersom jag inte kan hitta mitt eget inlägg som jag skrev igår så skriver jag ett nytt:
Finns det någon uppföljning av denna tråden? Gick det bra att vada över Guohperjåhkå i höjd med Nasasjavrre och de efterföljande jokkarna åt nordväst? Jag planerar att vandra norråt från Alkavare i sommar mot Låvdak.
Mvh