Ska börja planera detaljer för sommarens vandring. Har vandrat innan men inte med hund. Mina funderingar är tåget orkar man börja vandra direkt efter att ha suttit och sovit? Broar och vad? Båtar? Tar man sig upp till Kebnes topp med två så små hundar ( Japansk spets) eller ska jag skippa det direkt. Bussen från Nikkalokta funkar det med hund? Har tänkt oss Abisko- Lappporten- Mårma- Kebne- Nikkalokta hållet finns delar som inte är lämpliga? Har gått Unna Reita och där innan så det vet jag att man inte ska och Vistas dalen från Unna Reita var bara kärr så det vet jag också. Antar att det blir mkt Kungsleden. Har jag fattat rätt så är alla leder ok inte bara Kunsleden om man har hunden kopplad. Ska tälta och sova i stugor. Ska ha selar på hundarna för att ha ngt att lyfta i och inga klövjeväskor har fäst karbinhakar på avbärarbältet och ska ha expanderkoppel på hundarna. Sockar, tassalva, kortison, myggmedel har jag. Hundarna är vältränade agility hundar. Vi ska ut på dagsturer med övernattningar för att träna tältning och att gå långt 6-8 timmar /dag. Är det ngt mer som jag inte tänkt på?
Förberedelser Abisko med hund
- Trådstartare wilmis
- Start datum
Liknande trådar