Förare Verdon

Åker till Verdon sista veckan i september och tänkte försöka ge mig på några roliga leder där. Problemet är att föraren är slutsåld hos Climb-Europe.

Är det någon som har en begagnad förare att sälja eller låna ut alternativt känner till någon annan sajt där man kan köpa den?

//Peter

Vi köpte förare i byn precis intill.

Minns inte namnet på varken by eller affär, så det kanske inte är så mycket hjälp :-/ Men det jag ville säga var att om det krisar går det säkert att lösa på plats.

Edit: Byn hette Aiguines

Föraren säljs i La Palude, samma by som alla campar i.

Den säljs dels i klätterbutiken och i turistkontoret som ligger i slottet.

Om den nyaste är slut kommer de hjälpa er!
Annars kan baren Loue's hjälpa er, alla klättrar där ;)

Skall du inte resa förrän i slutet av september så hinner du e-handla Rockfax nya förare över Cote d Ázur. Den är en samlingsförare men Verdonavsnittet är mycket omfattande och räcker för ett klätterliv där. Dessutom fär du på köpet förare över ett stort antal andra klippor som kan vara bra att dra ifall det skulle vara dåligt väder uppe i Verdon.

Köp gärna Rockfax föraren men köp gärna en av verdonförarna också, alla mina fem den första från 92 pryder sin plats i bokhyllan, du stödjer den lokala klättringen när du köper föraren.

Fantastiskt ställe att åka till, har varit där månadsvis sammanlagt. Du kommer ha en fantastisk resa.

Där ser man ;) ricktigt häftig med all uppmärksamhet runt amaliagrottan, bra jobbat pr-chefen!

Jag ska ut o resa i oktober men november-januari är jag i Göteborg/Vetlanda/Bohuslän!

Jar slår en signal när jag närmar mig höglandet :D

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg