• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

För syns skull ???

Jag o frugan har insett att vi inte har så bra syn som förr.

Reklamen frugan läste erbjöd........ endast 500 kr och köp två, betala för en ...........Gratis ........


Vafanken tänkte frugan när hon läste reklambladet vad är "Endast 500 kr, och vad kan man köpa två av o betala för en ????
Texten innan summan var som små prickar, hon tog på sig glasögonen o såg att det var från Synsam o det handlade om synundersökning o glasögon.......



Jag är förbannad på tv reklamen som längst ner visar villkoren, kostnaden osv, det går ju för f..n inte o läsa ?, om det är lagkrav, att det ska va med så ska det väl va läsbart !!!! ?????
 

Bilagor

  • utsidanblind.jpg
    utsidanblind.jpg
    70.6 KB · Visningar: 214
  • tvreklam.jpg
    tvreklam.jpg
    50.5 KB · Visningar: 216
Ni kunde ju inte läsa det finstilta pga att ni ser så dåligt, alltså måste ni ju nappa på erbjudandet eftersom det är ägnat speciellt åt er.

Jag behöver också nya glasögon, blir det billigare om jag också är med?

Fin teckning förresten (som vanligt mao).
 
Ni kunde ju inte läsa det finstilta pga att ni ser så dåligt, alltså måste ni ju nappa på erbjudandet eftersom det är ägnat speciellt åt er.

Jag behöver också nya glasögon, blir det billigare om jag också är med?

Fin teckning förresten (som vanligt mao).

Njaaaaaaaaaa, vet inte, jag SÅG inget om att man kunde få mängdrabatt.......;)

Tack peter.
 
Du kanske skulle be någon med nya glasögon läsa?
Kanske vi kan få grupprabatt om alla på utsidan beställer.

Förexten, kan du inte ta fram en kollektion med såna där fina tavlor som är med i teckningen?
Du kan säkert sälja dom via utsidan.
 
Du kanske skulle be någon med nya glasögon läsa?
Kanske vi kan få grupprabatt om alla på utsidan beställer.

Förexten, kan du inte ta fram en kollektion med såna där fina tavlor som är med i teckningen?
Du kan säkert sälja dom via utsidan.

Jovisst !
Dä ä ju en ide, jag tjänar inget på det här ritandet, Hmmm, måste funta lite....
Det värsta att Clintan eller ngn annan admin. kanske kastar ut mig ?
Om jag gör så, kommer jag innan snacka o komma överens med Utsidan.se, så det blir bra.
Skulle man lägga in annons på köp o sälj om det blir av ?
Tack för tipset !
 
Senast ändrad:
Det är helt underbart vilken tid och energi du lägger ner för att underhålla och glädja oss utsidianer!
Tickelitack!

Om man söker efter finstilt på konsumentverket.se så får man upp företag som "åkt dit" på för finstilt text.

Om man tycker att ord är krångliga så kan man skriva in det på sidan nedan och få ett exakt mått på hur svårt ordet egentligen är. Mest kul, eg inget med det här ämnet att göra...
http://www.lix.se/
 
Det är helt underbart vilken tid och energi du lägger ner för att underhålla och glädja oss utsidianer!
Tickelitack!

Om man söker efter finstilt på konsumentverket.se så får man upp företag som "åkt dit" på för finstilt text.

Om man tycker att ord är krångliga så kan man skriva in det på sidan nedan och få ett exakt mått på hur svårt ordet egentligen är. Mest kul, eg inget med det här ämnet att göra...
http://www.lix.se/

Tack Lina, skämtritandet började -85 tror jag, när jag hade långtråkigt på jobbet på lösa papperslappar och ideerna fick jag av rykten, händelser på jobbet, i politiken etc.
Jag ville muntra upp arbetskamraterna lite, o de blev uppskattat, ibland undrade dom hur min sista teckning såg ut, men då sa jag att ibland måste jag arbeta lite med... :)
Nu har man inte långtråkigt på jobbet, man har det för jäv.....t istället:(
Sen dess har det fortsatt men på senare år mest i Paint, för jag saknar alla skämtteckningar jag ritat på de där lösa lapparna....:(

Finstilt är det på Tvn längst ner samt att texten visas 0,2 microsekunder, så även om man hann läsa så är det för smått ändå...
 
åter igen är dina teckningar strålande. Men jag trodde ett tag att du tappat allt förstånd tills jag insåg att du inte var den enda peter i denna tråd.

Till peter 1969 du måste byta namn . det är så förvirrade.
 
åter igen är dina teckningar strålande. Men jag trodde ett tag att du tappat allt förstånd tills jag insåg att du inte var den enda peter i denna tråd.

Till peter 1969 du måste byta namn . det är så förvirrade.
Neeeeeeeeeeeeejjjjjjj !!!!!!

För alla skidstavskringlor i världen, gör inte det peter1969 !!!

Lyssna inte på herr Björken, han bara vill splittra oss.....;)

Tack Betula Pendula för ditt beröm !, det är nog därför jag fortsätter.....:)
 
Den stora meningen med att svara på peter1959's inlägg är ju för att det blir så förvirrande för alla andra. Lite roligt måste man ju få ha i den grå vardagen.

Nej, jag vägrar byta!
Och peter1959 byter inte heller, det är redan uppgjort!