Fyller snart 30 och sambon ville att jag skulle knåpa ihop en önskelista modell lite dyrare. Det första som slog mig är att jag skulle vilja ha ett vettigt 1-mans tält. Jag har sedan tidigare ett Fjällräven Abisko Lightweight 3 som används när jag och sambon är ute. Men eftersom att jag vill ut betydligt oftare än vad hon vill, så känner jag att ett redigt 1-mans tält är att föredra, då jag ogärna släpar på ett 3-mans när jag går själv.
Har egentligen tittat på 3 stycken.
1. Hilleberg Akto: Detta tältet lockar en hel del. Det är lätt, verkar väldigt stabilt och rymligt.
2. Hilleberg Soulo: Är, om något, ännu mer stabilt än Akto, men något dyrare. Osäker på om det är rymligare? Och vikten ökar ju en hel del här, kanske inte värt det?
3. Fjällräven Abisko Lightweight 1. Vikten är ju helt okej, och det verkar rymligt till en billigare peng. Hållfasthet och uppsättning oroar mig lite här?
Vad har ni för egna erfarenheter av dessa tält?
//Leif
Har egentligen tittat på 3 stycken.
1. Hilleberg Akto: Detta tältet lockar en hel del. Det är lätt, verkar väldigt stabilt och rymligt.
2. Hilleberg Soulo: Är, om något, ännu mer stabilt än Akto, men något dyrare. Osäker på om det är rymligare? Och vikten ökar ju en hel del här, kanske inte värt det?
3. Fjällräven Abisko Lightweight 1. Vikten är ju helt okej, och det verkar rymligt till en billigare peng. Hållfasthet och uppsättning oroar mig lite här?
Vad har ni för egna erfarenheter av dessa tält?
//Leif