Jag har bokat flygbiljett med Ryanair hem till sverige, från Beauvais utanför Paris. Jag har lagt till att jag ska ha med en cykel och betalat för detta. Men jag funderar över måtten? Finns det någon maxgräns för hur stor kartong jag får ta med? Det står inget specifikt om detta på ryanairs hemsida när det gäller cykel. Och när jag googlar och läser på forum så är det inte någonstans någon som påtalar "och glöm inte att kartongen max får vara si och så stor". Dock kan jag se på ryanairs hemsida att;
"Av hälso- och säkerhetsskäl tillåter Ryanair inte incheckning av något enskilt bagage vars vikt överskrider 32 kg eller vars sammanlagda mått överskrider 81 cm (höjd), 119 cm (bredd) respektive 119 cm (djup). Viktgränsen gäller inte hjälpmedel för personer med nedsatt rörlighet."
Gäller detta även cyklar eller bara "vanligt" bagage? Jag har inget måttband men får jag ihop en fullstor cykel till de måtten verkligen? Kartongen jag hämtat hos en cykelhandlare är större än så också. Typ 150 lång.
"Av hälso- och säkerhetsskäl tillåter Ryanair inte incheckning av något enskilt bagage vars vikt överskrider 32 kg eller vars sammanlagda mått överskrider 81 cm (höjd), 119 cm (bredd) respektive 119 cm (djup). Viktgränsen gäller inte hjälpmedel för personer med nedsatt rörlighet."
Gäller detta även cyklar eller bara "vanligt" bagage? Jag har inget måttband men får jag ihop en fullstor cykel till de måtten verkligen? Kartongen jag hämtat hos en cykelhandlare är större än så också. Typ 150 lång.