Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Flyga med bränsleflaska
- Trådstartare ritron
- Start datum
f.d@operamail.com (Fredric)
Gäst
Untitled
Jag har tagit med bränsleflaskan tom vid några tillfällen och det har inte varit några problem. Jag har inte kollat med flygbolaget till 100 % så om det finns regler så kanske man bör kolla dem. Jag har inte stött på patrull i vart fall.
Jag har tagit med bränsleflaskan tom vid några tillfällen och det har inte varit några problem. Jag har inte kollat med flygbolaget till 100 % så om det finns regler så kanske man bör kolla dem. Jag har inte stött på patrull i vart fall.
jnmi@hotmail.com (Jonathan)
Gäst
Untitled
Har kollat med svenska flygbolag och flygit med tomma flaskor.
Förutsatt att flaskorna är tomma är allt OK för dem.
För övrigt så om man kollar reglerna så får man inte ens ha fylda bränsle flaskor på tåget.
LÄS DET FINSTILTA !!!
Har kollat med svenska flygbolag och flygit med tomma flaskor.
Förutsatt att flaskorna är tomma är allt OK för dem.
För övrigt så om man kollar reglerna så får man inte ens ha fylda bränsle flaskor på tåget.
LÄS DET FINSTILTA !!!
MR
Gäst
Köksutrustning på flyg !!
Tydligen är det olika regler i olika regioner.
Flög från Kanada till Sverige i somras, och då får man inte ens ha med sig ett kök, än mindre en bränsleflaska.
Dock är det OK om utrustningen är fabriksny och oanvänd. Annars kunde det medföra mycket höga böter.
Jag hade köpt ett nytt gasolkök i Kanada, så jag tog inte så allvarligt på varningarna, men vid säkerhetskontrollen så var det stopp. De packade upp det nya köket och undersökte det noga, detta trots att det var nytt och låg i originalkartongen. När jag intygat att köket var oanvänt, så var det OK.
Då var jag glad att jag inte hade mitt gamla sotiga fotogenkök med i min packning !!!
Tydligen är det olika regler i olika regioner.
Flög från Kanada till Sverige i somras, och då får man inte ens ha med sig ett kök, än mindre en bränsleflaska.
Dock är det OK om utrustningen är fabriksny och oanvänd. Annars kunde det medföra mycket höga böter.
Jag hade köpt ett nytt gasolkök i Kanada, så jag tog inte så allvarligt på varningarna, men vid säkerhetskontrollen så var det stopp. De packade upp det nya köket och undersökte det noga, detta trots att det var nytt och låg i originalkartongen. När jag intygat att köket var oanvänt, så var det OK.
Då var jag glad att jag inte hade mitt gamla sotiga fotogenkök med i min packning !!!
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg