Jag tänker i sommar cykla söderut. Jag vet inte vart eller hur länge, kan bli afrika innan jag vänder hemåt, eller nånstans i frankrike. Hur som helst tänkte jag flyga hem. Men eftersom jag inte kan boka i förväg så tänkte jag boka på plats, max någon dag innan avfärd. Men vad kostar det egentligen? Kollade på skoj nu på flygresor.se vad det skulle kosta att imorgon flyga från Leon i spanien till landvetter. Billigaste biljetten 9000kr!!! Det är ju helt hutlöst! Kollade sedan vad det skulle kosta från barcelona till arlanda imorgon, och det går på 900kr! Alltså 10% av priset.
Hur ska jag sedan när jag väl är nånstans nere i europa kunna veta hur jag ska ta mig hem? är det att sitta och gå igenom priser i flera timmar på ett internetcafe för att inte gå på ett ockerpris? Men är ju inte heller så kul att märka att man är 50 mil ifrån närmaste flygplats som säljer biljetter till rimliga priser..
Hur ska jag sedan när jag väl är nånstans nere i europa kunna veta hur jag ska ta mig hem? är det att sitta och gå igenom priser i flera timmar på ett internetcafe för att inte gå på ett ockerpris? Men är ju inte heller så kul att märka att man är 50 mil ifrån närmaste flygplats som säljer biljetter till rimliga priser..