W-stopp. varken hackat eller malet
Enligt mitt förmenande har man inget större behov av en windstopper jacka. Man förlorar andningsförmågan hos en ordinär fleece, och den har (nästan) inga skalplaggs egenskaper. Plagget hör hemma i halvkallt, fint väder, därför är det lite opraktiskt att släpa på ett sånt plagg i fjällen.... Min fjällgraderob består av superunderställ, tunn fleece, tjock fleece och gore-tex, med detta klarar man från +25 grader till -10 grader i alla väder och vindar. (Är det kallare måste dun till). Du borde faktiskt överväga ull också, jag har själv funderat på att uppgradera min syntet-garderob till en ull-garderob. Ull värmer ju som kännt även när det är blött, och detta gäller inte bara när plagget är dyngsurt, utan även i rå-kall väderlek. Dagens väder här (stockholm) är optimalt ull väder; +2 och regn. Inget plagg ger en så behaglig värme som en tjock ylle-polo, det funkar utmärkt under gore-jackan också. OK, det torkar långsamt, men hur ofta blöter man ner sitt förstärknings plagg?
Om du undrar mer om ull så läs senaste utemagasinet, där finns en lång artikel om ull. Jag blev omvänd.