flaskhållare för montage bakom sadeln?

Fick ett Tacxstativ(T6202) för flaskhållare levererat men den är för klent tillverkad, de små spåren i plastleden orkar inte hålla emot momentet som två stora vattenflaskor utgör... Är det någon som kan rekommendera något stabilt system? ( jag har sett en aluminiumbåge på en triathloncykel men hann tyvärr inte checka fabrikatet..)

Tack på förhand
/
hasse

Spännband kan användas :)

Hej!
Jag har ett Tacx-stativ, kanske av samma modell som din. Jag får i alla fall plats med två vattenflaskor (hållaren kan även användas med endast 1 flaska). Jag har också märkt att den tenderar att ge efter för flaskornas vikt men det gör inte så mycket eftersom jag brukar staga upp den med ett litet spännband för att flaskorna inte skall ligga horisontellt. Egentligen borde ju hållaren stå emot vikten men jag har inga invändningar mot hållaren ändå, lite hemsnickeri är bara kul. Jag har sett andra hållare men inga som har haft rum för fler än 1 flaska fast det finns säkert sådana. Jag brukar dricka ur vattenflaskorna bakom sadeln i första hand så de brukar alltid vara tomma när jag cyklar långt, då glider hållaren inte heller nedåt...
Lycka till i jakten på bättre hållare!
Magnus

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg