Fladdermus landat i lägenheten!

Hörde hur det rasslade till för en stund sedan och sen såg jag "ett svart löv" landa i korridoren mellan vardagsrum och sovrummen.. Jahapp, det där är ju en fladdermus.. Vad vill den in hit för? Kanske följde nån insekt in kanske.. Lite ofräscht men spännande på samma gång..

Nån som vet vilken art det är? Jag är alltså på Malta i syd-centrala Medelhavet.. Kroppen på den är rätt liten, kanske 5-6 centimeter, vingbredden runt 15 kanske.. plus-minus nån eller några centimeter, ville inte hålla i den för att mäta med linjal haha.. Ja ni kan ju prova att säga att det är en blodsugande sort men jag tror er nog inte.. :)

Den sprattlade runt på golvet utan att kunna lyfta och när jag motade försiktigt med sopen flög den in i gästrummet, och nu är den borta därinne, försvann spårlöst under ena sängen, fanken!.. Well jag har testat att stänga dörren till det rummet, ha balkongen där öppen och släckt i rummet+tänt på balkongen..

Förhoppningsvis hittar den ut själv och ligger inte och ruttnar i nåt gömställe... Vore ju lite pino när jag får besök om 3 dagar hehe.

batinmyflat10uy.jpg


batinmyflat27gf.jpg
 
Well, slutet gott, nyvaken imorse hittade jag den gömd under en luftmadrass i gästrummet och med bestämt motande med sopen (som har långa mjuka strån, info för djurvänner ;) )sprattlade den med vissa protester (pep/skrek lite åt mig) ut på balkongen och flög sedan troligen lika nyvaken som jag ut mellan hustaken.. Hittar väl hem förhoppningsvis.. Så ingen som vet sorten?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Fladdermus som flyger mitt på dagen Vilda djur 8

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg