Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tack Mats för din berättelse! Jag gick där förra hösten. Med tanke på den bitvis jobbiga blockterrängen verkar det ju vara en suverän kombination. Men det är väl inte bara 5 kg - de tar väl lite plats också? Hur löste du det?
Tack Mats för din berättelse! Jag gick där förra hösten. Med tanke på den bitvis jobbiga blockterrängen verkar det ju vara en suverän kombination. Men det är väl inte bara 5 kg - de tar väl lite plats också? Hur löste du det?
Jo, det var en smidig lösning. Och de labyrintiska systemen av småsjöar mellan Rogenstugan och Skedbrostugan är perfekta för denna typ av farkost.
Gummibåten blir ju helt platt och den rullade jag tillsammans med liggunderlaget till en rulle. Flytvästen hade jag i ryggsäcken, utanför min innersäck. Kajakpaddeln gick att dela i fyra delar - två blad och två skaftdelar. Bladen hade jag i ryggsäcken och skaftdelarna i mitten av rullen.