Fjällrävenbyxor

Hej.
Har i flera år ärvt fjälrävenbyxor av min far i takt med att hans mage har växt. En del av de byxor som jag har är nog över 20 år gamla och fungerar fortfarande utmärkt. Jag tror de felsta är en gammal typ av grönlandsjeans med enbart en benficka med tryckknäpps stängning.

Jag har dock funderat lite på att köpa ett helt nytt par, man orkar inte alltid vänta på att pappas mage ska växa... Men det som slår mig är att alla byckorna nu för tiden har hur många fickor som helst. Är det någon som kan förklara för mig när man har nytta av en yx-ficka och liknande.

Skulle vara glad om någon skulle kunna förklara vad man ska ha alla dessa fickor till. Själv så brukar jag ha byckorna så tomma som möjligt när jag ska gå för att det inte ska skava på benen. Men det kanske finns någon som har andra erfarnheter.

Jag har heller ingen aning om vad alla fickor ska vara bra till.
Själv använder jag ofta Tierras Chorrilo byxor eller Worker byxa, de har bara två vanliga mynt fickor och inga sidofickor dvs Perfekt.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Tunna stretchiga Fjällrävenbyxor som håller för mygg? Kläder 2
Fjällrävenbyxor Kläder 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg