Hej,
Köpte min Keb Jacka idag.
Det jag kan säga på rak arm är att jacka är snygg och sitter bra på kroppen, kan helt klart brukas till vardags likväl som i skogen om man tycker prislappen är lite saftig för något man inte bär var dag.
Huvan är riktigt rejäl både i storlek och stabilitet, kommer ge gott skydd mot vind och regn. Den går också att dra ihop och vika tillbaka när man inte behöver den, så man slipper gå runt med en "puckel".
Hur den klarar vind och regn i övrigt är lite tidigt att säga i dagsläget, premiär tur blir i helgen, och om ni har lite tur så stöter jag på lite regn och rusk så jag kan ge ett utlåtande på det längre fram. Fjällräven har aldrig gjort någon hemlighet av att G-1000 matterialet inte är till för regnställ även om det är ganska resistent efter en ordentlig vaxning. Så är regnsäkerhet vid kraftig nederbörd ett krav, leta vidare.
Jackan i sig är ju ganska tunn men den kommer vara solid tre-säsongs jacka i vilket fall som. Äger sedan tidigare Keb Byxorna som är sydda i samma material som jackan och dessa har jag pulsat runt i med snö upp till midjan utan att stöta på problem med kyla eller väta. Handlar bara om att ha rätt förstärkningsplagg under. Med en fleece under klarar du nog mildare vinter klimat med denna jacka också, med det sagt så är det givetvis ingen dunjacka.
Mer på ämnet när jag haft chansen att testa vad den går för.