Fjällräven Friluft 35

Får nog ta och kika närmare på Osprey Exos, verkar vara en vettig säck för mina ändamål bl.a. med tanke på flugspö, vadarbyxor, vadarskor, stav o annat krafs som ska med vid de tillfälle då det är fiske på gång, plus det vanliga som t.ex. mat och dryck. Passar säkert bra annars också ;-), tänker då på "ram" och mitt ryggproblem, att den sen är 3hg lättare än Friluft 35 är ju knappast någon nackdel.

KISS: jaja där ser man, satt och klurade lite och tänkte mig något i still med Kom Igen Sy Själv :)
YMMV: kom inte fram till något alls

Önskar er alla ett gott slut och ett gott nytt år
Bosse

Man bör nog vara en sjutusan till ryggsäckspackare om man ska få tunna vävband till bekväma axelremmar...

Packa lättare ;).

...själv nyttjar jag ibland en Fjr klättersäck mod. större, ca 60-70L. Har bärsystem med ram, fodrat höftbälte, hålband och topp/frontöppning. Väger 1400 gr. Så Fjr har på 30 år lyckats med bedriften att göra ryggsäckar som väger nästan lika mycket men har halva volymen och färre finesser...

//J

Hur är det egentligen med hållbarheten i t.ex Osprey Exos säckarna?
Tänker då framför allt på säckens väv och alla infästningar.
Vill inte pruta bort sidofickor och andra fästmöjligheter som finns på både Exos och Friluft säckarna. Bra med t.ex sidofickorna att stoppa spötuberna i när det är fiske på gång.

Har också en fjällräven friluft 35. Nu ska ja o sambon ut på en 4 dagars vandring och hon ska använda ryggsäcken. Hennes packvikt är ca 10 kg. Tror ni att ryggsäcken pallar med det? Eller MÅSTE jag skaffa en grövre ryggsäck åt henne?

Jag har en friluft 45...och 4 dagar skall inte vara problem...förutsatt att du har en rygga som tar lite mer;)

Min 45 pallar bra mycket mer än 10kg iallfal och är riktigt bekväm att bära under längre tid.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
wajder Fjällräven abisko 45 friluft eller Klättermusen Grip? Utrustning allmänt 0
RufuzIda Någon som kan hjälpa mig Utrustning allmänt 3
nilsj Fjällräven Utrustning allmänt 5
andjo514 Fjällräven vs Arcteryx dunjacka? Utrustning allmänt 11
Mats Mejdevi Fjällräven gyrosystem Utrustning allmänt 5
MWox Fjällräven Gyro Utrustning allmänt 5
Segagubben Ryggsäck Fjällräven KEB 72 Utrustning allmänt 16
greenfish Fjällräven kundservice, är detta ett skämt? Utrustning allmänt 56
EliasJ vad använda rem på Fjällräven kajka till? Utrustning allmänt 2
Madison FJÄLLRÄVEN ABISKO eller FJÄLLRÄVEN KAJKA Utrustning allmänt 14
Marikalouise Ryggsäcken Fjällräven kajka eller Lundhags V8? Utrustning allmänt 8
Kodiaken Fjällräven ryggsäck, modell? Utrustning allmänt 14
lukber Fjällräven popout III Utrustning allmänt 0
aksello Fjällräven Kajka 75L bytes mot större samma model Utrustning allmänt 0
pocahontas73 Fjällräven Kajka?? Utrustning allmänt 11
samppa89 Ang Fjällräven Kajka Utrustning allmänt 9
marcuså Travel Silk Sheet fjällräven Utrustning allmänt 4
erikhaglund Fjällräven C2C Utrustning allmänt 1
MrFrenzy Fjällräven & kvalitet Utrustning allmänt 16
annos Vad heter min utslitna fjällräven-ryggsäck? Utrustning allmänt 4
mtallberg Regnkläder från Fjällräven? Utrustning allmänt 2
GustavOh Fjällräven -> "Fenix Outdoor" Utrustning allmänt 9
Nyman har Fjällräven center i sthlm blivit friluftsbolaget? Utrustning allmänt 1
Fjällräven köper Tierra??? Utrustning allmänt 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg