• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällräven Classic

Hej !!
Någon mer som anmält sig till Fjällräven Classic i höst ? Vore kul med sällskap. Hör av dig till lactacyd@hotmail.com !!
Sebastian

Hej Karin !!
Gick samma sträcka 2001 fast åt andra hållet (Abisko--Nikkaloukta) fast då njöt vi av sträckan och det var inte i Fjällrävens regi. Men det är väldigt väldigt vackert...Klart att du ska anmäla dig/Sebastian

Fjällräven classic...vad är syftet???

Hallå!

Kanske är korkad eller bara oupplyst, men undrar vad syftet är med detta arrangemang??

Att tävla i att vandra?? Hmm...får det inte att gå ihop, syftet att vandra är väl knappast att komma först till slutmålet, eller att tävla mot andra människor? Att vandra är ju att uppleva naturen och visst, testa sina egna gärnser, men för det måste det ju inte vara i tävlingform mot andra?

Betala för att vandra när det är gratis låter ju absurt!

Annat är ju om man ställer upp i någon form av löpartävling lik Vertex mountain marathon
(saknar FEM...)

Min enda tanke är att det är ett kommersiellt trick att marknadsföra Fjällräven och Naturkompaniet. Kan ju ha fel..

Så, upplys mig om jag missat något!
/Mathias

Tror det handlar mycket om att just testa gränser. Vissa behöver någotn sporre för att pressa sig själva så långt som möjligt. Sen är det nog de som ser en bekvämlighet i att få mat med vägen och även annan service som ges. Sen tror jag det nästan vikitgaste är ar att träffa folk som har samma intresse.

Men det är ju garanterat så att fjällräven och naturkompaniet har en tanke med sin satsning.

Jag har inte själv vandrat fjällräven classic, men jag kan tänka mig att det är en kul grej att göra!

Syfte med Fjällräven Classic

Hej.

Från Fjällrävens sida måste syftet vara att synas, en del av marknadsföringen. Från deltagarnas sida har man väl olika syften. Vill man vinna eller göra en kanontid är det en sporre till mer och bra träning. Många vill bara ut och lockas av arrangemanget. Miljön är ju toppklass så skulle jag själv gå är det för naturupplevelsen och chansen att träffa skoj folk. Det är tusen anmälda...

Jag tycker inte det ar absurt över huvud taget.

/Mvh Magnus

Intresserad...

... men då isf löpning med inslag av snabb vandring...

Gå sträckan har jag redan gjort några gånger... och som några nämnt så är det gratis att gå... men vid löpning får man ju mer användning av arrangemanget... främst i form av mat hjälp... m.m...

24 timmar... borde vara ett rimligt mål...

Intressant?

/Thomas

Fjällräven Classic - startplatser kvar!

Det officiella startfältet är som bekant stängt för i år, men vi (på OutdoorAcademy) har ett antal öronmärkta platser. Och några av dessa finns alltså fortfarande kvar till försäljning. Dessutom till reducerat pris!! Följ länken om du är intresserad:

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=44988

Mvh, marie

Jaha ja det är så det ligger till...

Tack för inläggen. Accepterar så klart att vi har olika uppfattningar om saker å ting.

Men för mig är det ändå obegripligt... Vandra kungsleden vilken dag som helst i dessa tider å du träffar tyskar, hålländare och en hel del stockholmare, sporra sig själv hmm...är det inte det man gör när man vandrar annars också förutom att uppleva naturen?

Nå väl... Hare kul ni som ska deltaga och glöm inte mössan!

/M

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nybörjare från falun Fjällräven classic Reskompis 1
Annepnn fjällräven classic Reskompis 8
StefHan Fjällräven Classic Reskompis 5
jocke5 fjällräven classic Reskompis 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg