Hittade detta arrangemang av en ren slump här på Utsidan. Kul idé, som borde kunna locka många att deltaga, MEN tyvärr finns ju trots allt ett inslag av tävling och det kan ju avskräcka. Naturligtvis finns en stor grupp som vill ha ett tävlingsmoment med i allt man gör men personligen tycker jag att allt vad tävling, klockor och tider skall lämnnas hemma när man besöker fjällen. Besöket i fjällen skall upplevas som avstressande och avslappnande och därför tror jag att både Fjällräven och STF är lite fel ute när man lagt in detta med "tidtagning" för att få vissa märken. Det lockar ju bara till just tävling och stress.......Förvånar mig lite att STF hoppat på denna idé. Fjällräven har ju under senare tid alltmer profilerat sig och marknasför sig bland "extreme-tursiterna", de som älskar att stressa runt fjällen med minimal packning och ibland med stor brist på hänsyn mot andra "normala" vandrare.
Hur som helst, grundidén är god och hoppas bara att det blir nog med deltagare ..........
Hur som helst, grundidén är god och hoppas bara att det blir nog med deltagare ..........