Fjälldeo?

Denna eviga fråga om hurvidare detta är meningsfullt eller ej lämnar jag därhän men denna lilla grej har fått följa med på vanliga, icke fjällresor med.

Jag tog en gammal deo(stick) som var "slut", en urdiskad hudsalva (arméns, myggstift lär funka likväl)

La´ den sista biten av deon i hatten som jag höll med en tång i ett kokande vattenbad för att smälta, hällde upp den i hudsalvebehållaren och lätt den kallna.

En liten smidig deo som kan följa med både hit och dit utan att ta mycke plats/vikt.

MVH
Tomas

Ehhh...??

Själv kör jag alltid med Niveas Compact Deo och doftar som en prinsessa ute på fjället. Man vet aldrig vem/vad man träffar på i Sareks träskmarker...

//P.

Ok...ämnet är infekterat men så här gör jag;

Går till min lokala deonasare. Köper min favvodeo, f n Boss #1, lägger den i min portabla ut-i-naturen-neccesär. Används med njutning på turen.

Visst...man kan lukta svett och annat junk i spenaten men jag föredrar att mumma mig efter tvätten i fjällbäcken. man vet ju aldrig vad man kan stöta på.........

(Rakvattnet får däremot stanna hemma)

P

Personligen tycker jag att det är klart trevligt med deo på fjället - för min egen skull snarare än andras.

När man doppat sig i fjällbäcken och känner sig ren och fin och dessutom luktar gott så är trivseln på topp!

Sen lär det ju knappast vara nån nackdel eftersom alla kläder är syntet...

Vi lukt gode bra

Det är det som skiljer Norrlänningar från Sörlänningar - Vi luktar naturligt gott och håller

He je ju he som skilj oss Norrlänningar nalta från Sörlänningar - Vi lukt gode fint ändå och håll int på me sen skit oppa fjälle

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg