jag kan pga fotskada inte fortsätta vandra i fjällen, (hemska öde!!) men jag vägrar sätta mig och bara titta i utemagasinet med blanka ögon. men cykla går fortfarande utmärkt! Så jag har köpt (på blocket) en rejäl fulldämpad endurohoj (raleigh M7000) och provat den i väl kuperad terräng och den klarar det mesta verkar det som.
Frågan är om det är lämpligt att cykla runt i kära jämtlandsfjällen, helags, gåsen, sylarna och ner till storeriksvollen mm. har aldrig sett ngn hoj där men kan inte hitta någonstans att det är otillåtet? har kollat naturvårdsverket och årekommuns hemsida
jag vill absolut inte göra åverkan på naturen utan tänker använda hojen som mitt "invalidfordon" i stilla mak och kanske med en enhjulig släpkärra typ BoB Yak ta mig runt och återigen få mumsa fruktsoppa på blåhammarn.
Nån klok en med kunskap i ämnet fjällcykling efterlyses som moraliskt stöd
ulf L
Frågan är om det är lämpligt att cykla runt i kära jämtlandsfjällen, helags, gåsen, sylarna och ner till storeriksvollen mm. har aldrig sett ngn hoj där men kan inte hitta någonstans att det är otillåtet? har kollat naturvårdsverket och årekommuns hemsida
jag vill absolut inte göra åverkan på naturen utan tänker använda hojen som mitt "invalidfordon" i stilla mak och kanske med en enhjulig släpkärra typ BoB Yak ta mig runt och återigen få mumsa fruktsoppa på blåhammarn.
Nån klok en med kunskap i ämnet fjällcykling efterlyses som moraliskt stöd
ulf L