Fiskesafari Afrika

Hej!
Jag är en yrkes safari guide från Zimbabwe - tänker nu att planerar en paddlingsafari på Zambezifloden i April/Maj kanske - finns där någon här som kunna tänker sig att häng med? Under tiden att jag kommer att vara i landet skulle jag också göra lite white water rafting och några dagars safari. Om det finns någon som har lust att följer med vill jag gärna hör av dig.

Mina planer är fortfarande ganska lösa och ingenting är bestämmde ännu - jag har två kompisar som ska foljer med - en svensk och en engelsman. Vi har pratade om att fiskar en vecka vid Zambezi efter tigerfish, stora malfiske - Vundu(upp mot 50kilos vikt) och flera andra arter. Eventuellt kunde vi resa till Okavango Delta i Botswana...som sagt planer är fortfarande ganska lösa

Visst det har varit en hel del av snack i media om orolighet i Zimbabwe, men inte UD, Brittiska eller Svensk Ambassaden i Zimbabwe avråder folk från att resa dit. Jag har familjer och en mängder kompisar som bor kvar i landet och det är helt okej att resa och bo i landet.

Hör av dig om det låter intressant. andyault@gmail.com

mvh,
Andy

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg