Fiskeresor

Hallå!

Tänkte höra hör om någon vet ifall de finns några arrangerade fiskeresor genom tex STF eller liknade i Sverige?
Jag har flugfiskat i 15 av mina 23 år och vart på ganska många ställen men vill verkligen i sommar dra till Kaitum eller Lainio och fiska, samt känner jag inte riktigt för att bara dra ut själv...
Skulle vara riktigt kul att få dra iväg med kanske 15-20 likasinnade i någon vecka, hoppas nån vet nått intressant om detta?!?!

MVH Johan

Har inte hört talas om organiserade fiskeresor på det sättet. Men å andra sidan, om du åker till Kaitum eller Lainio kommer du träffa minst 15-20 likasinnade. Garanterat :)

Finns inte.

De har basic kurser dock.

På edgeflyfishing känner jag folk som brukar organisera trippar. Där är folk mer hardcoreflugfiskare än här. Folk här lullar mest runt och tar några kast här och där.

Okey tråkigt... kanske man skulle ta o fixa ihop en sånn resa själv då!
Tror jag lutar mer åt "hardcore hållet" än "lulla runt hållet" men de spelar igentligen ingen större roll då de är jag som håller i spöt =)

Men aa de är ju självklart sant om man drar till kaitum så träffar man på massa folk...

Det är väl bara att arrangera själv. Vi är själva ett litet gäng som varje år brukar göra nån fisketur i främst Kiruna-fjällen. 15-20 pers som springer omkring och vadar runt låter dock som på tok för många för att jag personligen skulle uppskatta det, i alla fall om det är bra fiske som man är ute efter. Tyvärr är det väl dock så att på många av de mediauppmärksammade platserna så finns risk att få trängas och tyvärr så påverkas fisket negativt på längre sikt med reducerade bestånd och krokskador. Nä, det bästa är att hålla sina pärlor för sig själv; det finns vatten så det räcker och blir över, men alla behöver ju inte samlas på samma sträckor för att nån på edge skriver att det är bra. Lustig kommentar av grodanboll förresten; som om det är vattentäta skott mellan olika nätforum och jag har själv varit moderator på edge under några år tidigare. Men som sagt; i Kaitum och Lainio så behöver man på gott och ont sällan vara ensam.. :)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg