All läsning om trevligt fiske i norra sverige gör att man längtar efter våren men hur ofta har man tid att ta sig till dessa underbara platser? Själv så max 1 gång / år. Resten av tiden spenderar jag i närheter av Örebro och mellansverige, som så många andra.
Tänkte skriva upp några av mina favoritställen, hoppas på att fler fyller på med sina..
Villingsberg, p&t rengbåge, röding och enstaka öring, riktigt trevligt och mitt favorit fiskeställe. När till örebro, bra med fisk, det finns flugfiskesjöar för de som vill vara lite mera "one with the nature"..
Vintertid rekomenderar jag sjön Sörämten, där de släpper in väldigt mycket röding.
Sommartid är Orrtjärn väldigt bra, liten men väldigt mysig sjö.
Ånnabodasjön är inte ett av mina favoritställen. Anledningen är att jag har aldrig flyt med fisket när jag är där. Det vakar men mitt i sjön där man inte når och det är för mycket folk runtomkring.
Karlsdal har jag inte hunnit testa ännu men hört ska vara riktigt fint.
Har för mig att jag betalade 150 kr i höstas / dag.
Några tips på bra bäckar, åar?
Tänkte skriva upp några av mina favoritställen, hoppas på att fler fyller på med sina..
Villingsberg, p&t rengbåge, röding och enstaka öring, riktigt trevligt och mitt favorit fiskeställe. När till örebro, bra med fisk, det finns flugfiskesjöar för de som vill vara lite mera "one with the nature"..
Vintertid rekomenderar jag sjön Sörämten, där de släpper in väldigt mycket röding.
Sommartid är Orrtjärn väldigt bra, liten men väldigt mysig sjö.
Ånnabodasjön är inte ett av mina favoritställen. Anledningen är att jag har aldrig flyt med fisket när jag är där. Det vakar men mitt i sjön där man inte når och det är för mycket folk runtomkring.
Karlsdal har jag inte hunnit testa ännu men hört ska vara riktigt fint.
Har för mig att jag betalade 150 kr i höstas / dag.
Några tips på bra bäckar, åar?