Finns genomskinlig tältväv?

Finns det genomskinlig tältväv att få tag på som håller ungefär samma klass vad gäller hållbarhet och vattentäthet som "vanlig" tältväv av t.ex. nylon utan att vara supertung? Jag menar inte nödvändigtvis något som är lika klart som ett fönster (även om det naturligtvis vore häftigast), men så nära man kan komma.
 
Nej. Det funkar inte att göra genomskinliga vävar. Det får bli någon byggplast eller så, men det är ju inte så starkt.

Däremot finns det vävar som släpper igenom ljus bra, även om du inte lär se något annat än skuggor. Vit, tunn tältväv eller spinnakerväv, typ.


EDIT: Jo, genomsiktliga vävar finns förstås, som myggnät. Men de duger inte till tält av naturliga skäl.
 
mountain hardware nightview

Finns det genomskinlig tältväv att få tag på som håller ungefär samma klass vad gäller hållbarhet och vattentäthet som "vanlig" tältväv av t.ex. nylon utan att vara supertung? Jag menar inte nödvändigtvis något som är lika klart som ett fönster (även om det naturligtvis vore häftigast), men så nära man kan komma.

Har ett Mountain hardware nightview med "takfönster" i yttertältet och i innertältet finns en flärp som täcker/öppnar upp för stjärnljusinsläpp. Inte UL men inte överdrivet tungt heller.

Tyvärr ser man inte takfönstret s tydligt på bilden här
http://www.trailspace.com/gear/mountain-hardwear/night-view/
Men jag finner inget bättre

/Patrik
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg