Har just kommit hem från en vårtur där min Lundhags Vector Ice Pole slutligen pajjat ihop helt. Jag köpte piken i slutet av januari och var till en början nöjd med den (gillar pikspetsen som faktiskt är en pik och inte en "syl", gillar att man kan sätta ihop dem asymetriskt, och det är bekvämt att åka med dem). Dock verkar ju kvaliteten vara betydligt sämre. Dels har ena handtaget brutits halvt av och det andra är på väg att brytas. Idag när vi var ute och åkte upptäckte jag också efter ett tag att spetsen (piken) på ena staven hade trillat av!
Min man har en pik från Pikmakaren och den gillar jag inte för att spetsen är för vass och den pikar igenom allt.
Har tidigare haft en enkelpik som jag gillar, men efter att ha testat dubbelpik inser jag att det har stora fördelar vid vida råkar och hopplös is.
Har nån en dubbelpik som de gillar och som inte pajjat på två månaders normalt skridskoåkande?
Min man har en pik från Pikmakaren och den gillar jag inte för att spetsen är för vass och den pikar igenom allt.
Har tidigare haft en enkelpik som jag gillar, men efter att ha testat dubbelpik inser jag att det har stora fördelar vid vida råkar och hopplös is.
Har nån en dubbelpik som de gillar och som inte pajjat på två månaders normalt skridskoåkande?