"Gissa position" är i särklass den mest populära tråden på utsidan. Idag har den över 3 miljoner träffar! Mitt intryck är ändå att den trots sin popularitet inte vänder sig till ”vem som helst”. På något sätt kanske tråden verkar handla mer om att ”Gissa rätt” än att ”Gissa”. När du Calle lägger ut en ny fin bild – https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=42126&page=995 - vad är det Calle vill ha? En gissning förstås antar jag för att vi ska få lite mer ledtrådar från Calle. Till och med en gissning som ”Är det i Norrbotten?” skulle Calle väl svara på? Calle övervakar förstås alla gissningar och svarar säkert snabbt. Men utan gissningar väntar väl Calle en dag eller så innan han ger mer ledtrådar? Då finns risken att alla väntar på den som ”gissar rätt” istället för att ”gissa”.
Vad tycker ni? Bör vi inte föregå med gott exempel och börja gissa friskt? Som den som inte har en aning om vad rätt svar är men ändå kan ställa en fråga som jag gjorde alldeles nyss - ”Är det i Norrbotten?”.
Vad tycker ni? Bör vi inte föregå med gott exempel och börja gissa friskt? Som den som inte har en aning om vad rätt svar är men ändå kan ställa en fråga som jag gjorde alldeles nyss - ”Är det i Norrbotten?”.
Senast ändrad: