• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fingertopparna "lossnar"?

För 1,5-2 år sedan släppte den yttersta leden på lillfingret, den sitter kvar men det finns ingen direkt styrsel kvar utan den är i vinkel inåt och den går inte att räta ut med annat än att jag tar hälp från andra handen och själva "knät" är som en fjäder. Det hände under ett bråk, en utdelad smäll.

Så igår (fredag) fick ännu en idiot för sig att springa in i näven, och den här gången släppte det även på ringfingret.

Jag vet att det finns en och annan läkarkunning på forumet, och en hel del experter, så jag undrar om nån har en aning om vad som hänt. Min smärttröskel är hög så det kan vara i princip vad som helst.

Brutet? Senor som släppt? Reumatism? Annat?
 
Triggerfinger kanske låter ball men det är inte kul! Något min pappa led av tidigare, inte helt bra efter operation, han var en riktigt duktig gitarrspelare tidigare, hoppas han kan börja spela igen. :)

Nä, fingerskador är jobbiga saker. Men Triggerfinger kan man skarva ihop en story bakom.

"Jo sidu, när bjärven kom så hann jag bara mata ett magasin. När skulle till att byta fastnade jag med fingret i bygeln, men som tur var så räckte det att slå kolven i skallen på han med vänstern".

Droppfinger. "Jaha, har du liten k*k också?". Det biter liksom inte.