I torsdagens GP (Guiden på sista sidan del 2) fanns ett tips på en liten rundtur man kan företa med kanot eller kajak i göteborgstrakten, eller närmare bestämt i alingsåstrakten. Man börjar i Tollered och paddlar sedan genom ett par småsjöar till Ömmern, norrut till norra änden, gör ett lyft på 2 km, paddlar i Stora Färgen upp och ut genom en liten å genom Alingsås och ut i Mjörn, ner till Norsesund och vidare tillbaka till Tollered. Eller åt andra hållet.
Det verkar vara en fin liten tur, men jag undrar hur man bäst hanterar de lyft som måste till? Jag vill inte bära min kajak 2 km. Och när jag tittar på kartan verkar det vara fler lyft. Hur kommer jag annars från Tollered till Ömmern?
Är GP eller jag helt ute och cyklar, istället för att paddla? Någon som paddlat i området?
Kalle
Det verkar vara en fin liten tur, men jag undrar hur man bäst hanterar de lyft som måste till? Jag vill inte bära min kajak 2 km. Och när jag tittar på kartan verkar det vara fler lyft. Hur kommer jag annars från Tollered till Ömmern?
Är GP eller jag helt ute och cyklar, istället för att paddla? Någon som paddlat i området?
Kalle