lipfip
Forumvärd
Uppgraderat sökverktyg, som underlättar och uppmuntrar eget, aktivt sökande och en mer autonom användning av denna fina kunskapsbank.
Satsa alltså hellre (eller iaf också) på ett rejält uppgraderat sökverktyg, som underlättar och uppmuntrar eget, aktivt sökande och en mer autonom användning av denna fina kunskapsbank. Det är ofta det vi som varit med ett tag får hjälpa nykomlingarna med.
Nackdelen med den interna sökfunktionen är att den skiljer mellan blogg, forum, turer, recensioner. Det gör inte google, där kommer man åt allt, och värdefull info om något kan ju finnas lite varstans. Jag skulle önska en sök- och filtreringsfunktion där jag verkligen får upp allt om Njoatsosvágge om jag söker på det.
Den sortens kategorisering som skär på tvären genom olika typer av innehåll skulle man kanske kunna använda för att skapa intressanta flöden... "Populära ämnen just nu", och sedan puffar för "Sarek", "vinterturer", "vargfrågan" (hehe) - och därunder hittar du ett flöde med en mix av både bloggar, forumtrådar, bilder, turer osv.