fieldandtrek.com

Måste rekommendera denna butik.
http://www.fieldandtrek.com

Allt skickas från England å tar 4-5 arbetsdagar tills DHL kommer med paketen.
(Frakt kostnaden är runt 100kr per sändning (~£9)
Har köpt tält, liggunderlag, spring grejer, och vatten renare och sparat 1000-tals kronor på denna internet butiken.
Har dock som tur är inte behövt lämna tillbaka något eller reklamera något.
De svarar på mail efter 2-3dagar har heller inte hittat något telefon nummer till dom.
Många bra kampanjer hela tiden.

Jag handlar också rätt ofta av dem och särskilt nu när de sänkt frakten från £20 till £9 kan man göra fina fynd. Var supernoga med att kolla så att allt är rätt med storlekar och annat innan ni lägger ordern, för de vägrar nämligen ändra på nåt efter det, även om man upptäcker det innan det skickats. Vill man byta får man betala frakten tillbaka själv.

Jag har så ofta suttit och "fönstershoppat" på den sidan men alltid lessnat lite på att frakten varit £20 eller högre. Nu när de tydligen sänkt frakten till otroligt attraktiv nivå (mitt riktmärke är 15€) så lärdet bli både en och annan beställning. Inte alltid det bredaste utbudet men priserna är ju grymma redan utan deras ständiga kampanjer...

Kan tipsa om att samma företag också har andra temasidor för bla löpning, vardagliga sportkläder , cykling och typ golf. Kolla på "modersidan"; http://www.sportsdirect.com för länkar.

Deras telefonnummer är +44 (0)870-3339400 men det är ett betalnummer så mail kanske är att föredra.

Lätta att ha att göra med

Jag har handlat av fieldandtrek 2-3 gånger och det brukar gå smidigt. Första gången var jag tvungen att returnera en vara pga felpaketering från tillverkaren, de ersatte mig för retur kostnaden utan minsta krångel, jag behövde inte ens uppvisa kvitto utan de tog mig på orden över telefon. Det är service.

Om ni befinner i Storbritannien och gar in pa en field and trek butik (finns en pa piccadilly i Lilywhites) forvanta er ingen service som helst, det ar som att handla klatterprylar hos stadium i sverige. Om ni vet vad ni letar efter ar det dock rejalt billigt jamfort med priser i sverige

De äldre f&t butikerna dvs de som fanns innan de blev uppköpta av sports direct har dock klart bättre service och kunskap. Finns en på Baker Street och en på Maiden Lane. Var ett tag sedan jag var där nu iofs så kan ha ändrats på sistone.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg