Jag är lite osäker på ditt "komprehensiva" svar. Så... vilken AAA-lampa skulle du rekommendera om det gällde din egen nyckelknippa?Om du går efter kvalitet så ligger ARC en bra bit före. Peak LED solutions är också vettiga och har lampor med nyare och starkare LED som drivs med ett AAA men jag har inte lika stor erfarenhet av dem.
Jag har/har haft sex stycken olika ficklampor fån Fenix och jag tycker de är OK för det priset men saknar en hel del i kvalitet för att vara i klass med till exempel ARC och Surefire. Kvalitetsmässigt är Fenix bara snäppet bättre än Maglite. Fenix använder LED som är effektivare och kan drivas betydligt hårdare än de 5mm-LED som sitter i ARC-AAA med flera. Fenix lampor har oftast även flera lägen på ljuset så man kan välja om man vill ha starkt eller svagt. Med starkare LED och avancerade (för att vara i ficklampor) elektiska kretsar faller livslängden.
Det finns många relativt billiga men ändå starka lampor så man kan inte sätta ett likhetstecken mellan de olika faktorerna. Kvalitet och pris brukar oftare gå hand i hand.
Photonkopior drivs oftast av små så kallade klockbatterier. De batterierna har en ganska hög spänning men få amperetimmar vilket innebär att tillverkarna ofta driver LEDen starkt för att vi ska få en "Wow-effekt" dock lyser den inte starkt särskillt länge. Batteritiden blir alltså lidande men eftersom kvaliten är så pass låg går de oftast sönder innan batterierna tar slut ändå.
~Paul~